24.11.2016 у школі відбулася педрада-консиліум за темою «Адаптація п’ятикласників при переході учнів з початкової школи до основної»
Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.
Педагогічна рада з питань наступності традиційно проводиться у листопаді. Оскільки діти за семестр атестуються у грудні, мова йде про підсумки первинної адаптації.
Виявити актуальні проблеми кожного учня та класу в цілому. Погодити дії вчителів-предметників, класних керівників у пошуку та здійсненні конкретних кроків у вирішенні проблем, що назріли – такі задачі ставили перед собою вчителі.
Вчителі початкової школи надали коротку характеристику класу, який випустили, ознайомили з порт фоліо класу. Саме початок навчання у школі, перехід із початкової школи до середньої, з середньої – у старшу справедливо вважають кризовими періодами. Переступаючи поріг школи, дитина увесь час адаптується: до дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня.
З початкової школи виростає вся освіта. Зміст самої назви «початкова школа», «школа І ступеня» визначає роль цієї ланки й особливу відповідальність вчителів за якість результатів. Важливим є й те, що початкова школа — це вік шкільної освіти, багатий на свої ресурси, які треба своєчасно виявити і розвинути. Розвитку сприяє пластичність психіки молодших школярів, їх готовність до сприйняття нового, природна допитливість, емоційність.
Класні керівники 5-х класів, перейнявши естафету, надали психолого-педагогічну характеристику класу та зупинилися на індивідуальних особливостях учнів. Рівень розвитку п'ятикласників різний: у одних він відповідає умовам успішності їх подальшого навчання; у інших ледве сягає допустимої межі. Тому цей перехідний період може супроводжуватися різного роду труднощами, які виникають не тільки у школярів, але й у вчителів.
Практичний психолог Апунник Ю.О. та соціальний педагог Суворова М.І. нагадали присутнім вікові особливості учнів 5 класу та надали результати психодіагностичного дослідження дітей при переході з початкової школи до основної. Від того, як відбувається початковий етап навчання у 5-му класі, залежать успішність переходу до якісно іншої навчальної мотивації, яка спрямована не тільки на отримання нової інформації, нових знань, але й на пошук спільних закономірностей, а головне,— на засвоєння самостійних способів здобуття цих нових знань.
Полохова Л.М., заступник директора з НВР у початковій школі звернула увагу на необхідність створювати ситуацію успіху для п’ятикласників, склала портрет успішного п’ятикласника та нагадала слова, які підтримують і які руйнують віру в себе.
Пастухова В.В., заступник директора з НР ознайомила з результатами навчальних досягнень учнів 5 – го класу. Згідно з планом роботи школи на 2016/2017 навчальний рік у вересні були проведені діагностичні контрольні роботи у 5-х класах. Метою проведення контрольних робіт було забезпечення наступності у навчанні між школами І та ІІ ступеню; визначення рівня сформованості компетенцій учнів з української мови та математики; виявлення недоліків у знаннях учнів з метою їх усунення та корекції.
Учні 5-х класів та їхні батьки розповіли про проблеми адаптації у відеосюжеті, який підготували соціальний педагог Суворова М.І. та класний керівник 5-г класу Бондаренко Є.І.
Цікавою була практична частина педради. Вчителі працювали у групах, вирішуючи проблемні ситуації учнів, батьків та вчителів, під час ділової гри «Проблеми вирішуємо разом». Результатом цієї роботи було вироблення рекомендацій для всіх учасників навчально-виховного процесу з проблемних моментів адаптації.
Одним з рішень педради було: розповсюдити матеріали, методичні рекомендації серед батьків, учнів та вчителів, які працюють у 5-х класах. З метою використання у подальшій роботі.
Коментарi